Що таке реклама по бартеру? Чи можна просуватись без бюджету?
Що таке реклама по бартеру? Чи можна просуватись без бюджету?
В цій статті ми розберемось: що таке бартер, навіщо він і чого вважається самим популярним форматом співпраці з блогерами.
Почнемо з основ:
Бартер – це форма обміну товару чи послуги на товар чи послугу без використання грошей. У такому обміні предмети мають бути приблизно рівноцінними. У рекламі широко використовується співпраця з бартеру. Розгляньмо, як це відбувається і чи підходить такий підхід саме Вам.
Яким буває бартер?
У рекламі бартер може набувати різних форм. Один з популярних форматів співпраці з блогерами – це реклама за бартером. Компанія надає блогеру товар або послугу без оплати в обмін на згадку у пості, історії або іншому вигляді інтернет-реклами. Кількість та формат публікацій обговорюються заздалегідь.
Нативна реклама у блогерів, які цікавлять вашу цільову аудиторію, є ефективним та природним способом просування продукту чи послуги. Вона може приймати п'ять основних видів:
- Розпаковки: Блогер розпаковує отримане замовлення на камеру і дає експертну думку, яка може позитивно вплинути на лояльність передплатників.
- Огляд: Блогер розповідає про нову колекцію, тренди сезону або висловлює свою думку про продукт або продуктову лінійку.
- Відео DIY: Блогер пропонує передплатникам зробити щось разом, наприклад правильно нанести макіяж, зробити зачіску або скласти модний образ, демонструючи при цьому ваш продукт або послугу.
- Рекомендації щодо використання: Блогер розповідає, як можна використовувати ваш товар чи послугу різними способами.
- Зустріч з передплатниками: Блогер проводить онлайн-трансляцію, де спілкується з шанувальниками, а як фон для ефіру використовує найбільш ефектний куточок вашого салону, кафе чи магазину.
Реклама по бартеру зазвичай передбачає розміщення відкликання у пості чи посилань на комерційну сторінку. Це має бути відповідним контексту. Наприклад, якщо потрібно привернути увагу до конкретного продукту, доцільно написати пост.
Якщо ви хочете ознайомити своїх підписників з асортиментом бренду або функціоналом сервісу, то посилання на комерційну сторінку є відмінним варіантом. НЕ ЗАБУДЬТЕ додати до рекламної пропозиції спеціальну знижку за допомогою промокоду для підписників блогера.
Таким чином, ви залучите додаткову аудиторію та мотивуєте її зробити перше замовлення. Це особливо актуально під час сезонних розпродажів та святкових періодів.
Кому підходить бартерна реклама?
Бартерна реклама підходить у таких випадках:
- Якщо вам вигідніше запропонувати готовий продукт чи послугу в обмін на просування, ніж платити за проведення рекламної кампанії.
- Якщо блогер користується популярністю у вашої цільової аудиторії.
- Якщо специфіка вашого продукту або послуги дозволяє рекламуватись за допомогою лідерів думок та експертів з певних сфер.
Бартерна реклама підходить тим, хто вже використовує інструменти інтернет-маркетингу, веде власний блог або обліковий запис у соціальній мережі, звертає увагу на оформлення та функціональність інтернет-магазину. В іншому випадку, користувачі, що переходять за посиланням, навряд чи зроблять будь-яке замовлення.
Важливо пам'ятати, що блогери переважно працюють у візуальному форматі. Використання їхньої допомоги для просування є ефективним, якщо продукт можна продемонструвати або показати переваги його використання. Реклама послуг також можлива за допомогою, але це може бути трохи складніше.
Бартерна реклама рідко підходить для локальних бізнесів, наприклад для невеликих магазинів, розташованих у спальних районах міста. Складно знайти блогера, який точно підходить вашій цільовій аудиторії, і платити за залучення небажаних передплатників буде безглуздо.
Важливо мати на увазі: будьте готові до результатів рекламної кампанії. Зауважте, що після запуску реклами може відбутися значне збільшення кількості заявок. Переконайтеся, що ви зможете впоратися із цим збільшеним обсягом роботи. Підготуйте достатню кількість товару на складі та навчіть операторів кол-центру на випадок збільшення звернень.
Хто може робити рекламу в обмін на товари чи послуги?
Немає жорстких критеріїв, які визначають, хто може працювати за системою бартеру, а хто — ні. Все залежить від конкретної ніші і навіть особистості лідера думки. Проте існує загальне правило - цільова аудиторія рекламодавця та блогера повинна збігатися, а підписники повинні бути реальними, а не штучно зрощеними. Уникайте блогерів, котрі виросли на гів-евеях і не мають особистого бренду.
При виборі блогера рекламодавець зазвичай орієнтується на такі параметри:
- Кількість підписників та рівень їх активності.
- Охоплення публікацій та сторіс.
- Тематика акаунту.
- Соціально-демографічні характеристики аудиторії.
- Стиль ведення блогу, включаючи наявність скандальних тем або ненормативної лексики.
- Наявність контенту, який відповідає або суперечить концепції бренду.
Важливо розуміти, що бартерну рекламу пропонують не тільки лідерам думок з великою аудиторією. Навпаки, невеликий блог з активними підписниками, які точно відповідають цільовій аудиторії, може бути набагато ефективнішим для просування. Також важливий інтерес самого блогера до продукту - чим вищий його інтерес, тим більш природним та щирим буде його рекомендація до аудиторії.
Як відслідкувати ефективність такого методу просування?
Все залежить від платформи, на якій працює блогер. Наприклад, якщо це соціальні мережі, можна запросити дані про «переходи» на акаунт та кількість переглядів рекламних постів, розміщених раніше. Після публікації вашого посту також потрібно запросити дані для аналізу. Зазвичай достатньо оцінити рівень активності протягом доби після публікації.
Для оцінки ефективності можна також зорієнтуватися на інші метрики:
- Залучення - кількість коментарів, лайків;
- Кількість переходів на ваш веб-сайт у цей день;
- Кількість замовлень за промокодом від блогера.
Після аналізу ефективності ви можете прийняти рішення, чи потрібні вам повторні публікації в цьому блозі.
Чи потрібно маркувати бартерну рекламу?
Обов'язковому маркуванню підлягають будь-які рекламні матеріали, які демонструються користувачам в інтернеті. Оператору рекламних даних потрібно буде передати інформацію про саму рекламну кампанію, замовника і поширювача реклами.
Це стосується всієї реклами в інтернеті. Не має значення, який формат співпраці обрано - з матеріальною оплатою чи за бартером.
Важливо: згідно з чинним законодавством, з бартерної угоди також потрібно сплачувати податки, хоча в ній не беруть участь гроші. Платник податків зобов'язаний сплатити податок з розрахунку ринкової вартості послуги. В іншому випадку можливі проблеми з податковою інспекцією.
Висновок:
- Бартерна реклама - зручний формат співпраці з блогерами. Вона підвищує лояльність до бренду, сприяє зростанню його впізнаваності та позитивному іміджу. Ефективність такої реклами висока, а витрати мінімальні.
- Реклама у лідерів думок підходить перш за все виробникам товарів і послуг, які легко візуалізувати. Цільова аудиторія вашого бренду та акаунту інфлюенсера повинні співпадати.
- Бартерна співпраця однаково цікава і рекламодавцям, і багатьом блогерам. Важливо обрати інфлюенсера, який щиро зацікавиться вашим продуктом та зможе представити його перед підписниками в позитивному світлі і якомога природним способом.